ajajajajpuff

Jag trodde kockyrket var ett glamoröst yrke, på tv ser man stjärnkockar stå och laga en välkomponerad rätt vid vattnet. Men i verkliga arbetet är det timmars slit, och ofta utan att tjäna stora slantar. Och yrket isig handlar om att arbeta sig uppåt. Förstod idag värför jag i början bara fick stå och hacka rotfrukter, de ville se om jag hade intresset. Det är nog det viktigaste inom kockyrket, att älska laga mat.

 Sverige köper mest kokböcker i hela världen men spenderar bara en kvart om dagen att göra maten.
Det har blivit en grej att inreda köken med alla de senaste prylarna och gärna stora som vardagsrum.
Varför kan man ju undra. Lägga massa pengar på någon som man inte lägger ner tid på.

Folk säger ofta att det inte är någon bra ide att driva en restaurang. Men jag tror det handlar mycket om att välja rätt plats och arbeta smart. 
 Men innan jag börjar tänka på något sånt vill jag arbeta och resa. Frankrike, Italien och New York lockar. Kanske tillomed Tyskland. Vem vet, om några år kanske jag är kapten på ett fartyg.

Titta! va magiskt? Tror dom spelar på ett tak i NYC, Sabina du kanske kan se det? Älskar denna Videon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0